Miért nincs mód a pótdíj mértékének csökkentésére?

Mérsékelt pótdíj fizetését a 30/2010 (VI.4) Fővárosi Közgyűlési rendelet az első tizenöt napban teszi lehetővé.

Változik-e a pótdíjbefizetésre vonatkozó határidő, amennyiben panasszal fordultam a parkolási esemény kivizsgálása érdekében?

Amennyiben parkolási eseménnyel kapcsolatosan küldött panaszt, a befizetésre vonatkozó határidő nem hosszabbodik meg. Kérjük, az eseményhez képest eltelt 15. napig fizesse meg a pótdíjat. Hivatalos kérelmét, panaszát kivizsgáljuk, elbíráljuk és döntésünkről tájékoztatjuk.

Hogyan tudunk parkolójegyet vásárolni?

Érmével jegykiadóautomatából, illetve mobiltelefonnal SMS, vagy mobilapplikáció segítségével.

Van-e türelmi idő a jegyvásárlásra?

Az első jegy megváltására nincs, ekkor a parkolás után haladéktalanul kell a jegyet megváltani. Az első megváltott parkolójegy lejárta után egy óránál rövidebb időre történő díjfizetés esetén 5 perc, egy órára vagy annál hosszabb időre történő díjfizetés esetén 15 perc türelmi idő áll a gépkocsivezető rendelkezésére ahhoz, hogy elhagyja a parkolóhelyet vagy megváltsa következő parkolójegyét.

Nem fogadja el az automata az érmét, mit tegyek?

A jelenleg forgalomban lévő 100 és 200 forintos pénzérme olyan ötvözetből készül, amely elektrosztatikusan könnyen feltöltődik, a használattól koszolódhat, időjárástól függően párásodhat vagy megsérülhet. Amennyiben az automata nem fogadná el az érmét, javasoljuk, többször próbálkozzon, vagy tisztítsa meg a szennyeződéstől.

Miért kaptam pótdíjat, ha megvásároltam a parkolójegyet?

Az érvényes parkolójegyet ellenőreink csak akkor tudják elfogadni, ha azt a gépjármű első szélvédő üvege mögött, kívülről jól látható helyen (a műszerfalon) és érvényességének ellenőrzését biztosítva, olvasható módon helyezik el. Ha a gépkocsiban látható a jegy, de nem olvasható, mert lefordult stb., a jegyet az ügyfélszolgálaton kell bemutatnia,vagy e-mailben elküldenie , hogy a pótdíjat törölhessük.

Nem tudok mobiltelefonnal fizetni, mit tegyek?

Ez esetben sem mentesül a parkolási díj megfizetése alól. Amennyiben a szolgáltató rendszerrel van probléma, az NMF Zrt. ügyfélszolgálata készséggel segít. Amennyiben szolgáltatási hibát tapasztalnak, a regisztrált ügyfelek közvetlenül e két társasághoz, a regisztrációval nem rendelkezők (ad-hoc mobilparkolást használók) mobilszolgáltatójukhoz fordulhatnak (Telenor 1220, T-Mobile 1430, Vodafone 1270) segítségért, tájékoztatásért.
Ha az Ön regisztrációja még nem működik, úgy jegyét a parkolóautomatánál kell megváltania pénzérmével.

Automata hiba esetén mit tegyek?

Az automaták kijelzője alatt szerepel egy telefonszám, amit ügyfélszolgálati nyitvatartási időben felhívva munkatársunk rögzíti az ilyen típusú bejelentéseket, és azonnal intézkedik a parkolóautomaták ellenőrzéséről és megjavításáról. Természetesen ez nem mentesíti az ügyfelet a díjfizetési kötelezettség alól, a legközelebbi automatánál szükséges megváltania a parkolójegyét, vagy mobilparkolást szükséges indítania.

Miért kaptam pótdíjat, ha rendelkezem mozgáskorlátozottak parkolási igazolványával?

A hatályos jogszabályok értelmében az igazolványt úgy szükséges kihelyezni a szélvédő mögé, jól látható helyre, hogy a parkolási ellenőr ellenőrizni tudja annak érvényességét. Továbbá a kedvezményt az eredeti mozgássérült igazolvány kihelyezésével lehet igénybe venni. Ezt az támasztja alá, hogy ez egy személyhez kötött jogosultság, tehát nem a „gépkocsinak jár”, hanem a mozgáskorlátozott személynek, amit az érvényes, eredeti igazolványával kell igazolni. Ha másolat is elfogadható lenne, akkor tetszőleges számú gépkocsira egy időben igénybe lehetne venni a kedvezményt, holott az igazolvány tulajdonosának egyszerre csak egy helyen van arra szüksége.

Ma már megbüntettek, miért kell jegyet váltani?

A pótdíj adott parkolási eseményhez kötődik, amelyet akkor kell megfizetni, ha a várakozási díj nem került megfizetésre. A várakozási díjat továbbra is meg kell fizetni. A pótdíj nem minősül szolgáltatás ellenértéknek.

Miért nincs övezet tábla az utca elején?

A várakozási övezet kijelölése a KRESZ-ben előírt módon történik. Az övezet kezdete tábla az övezet elejére kerül kihelyezésre, amelynek hatályát csak az övezet vége tábla oldja. Ennek megfelelően az övezeten belül az egyes utcák elején nem jelölőik külön az övezet kezdete és vége.

Ott dolgozom, nem tudok háromóránként jegyet váltani!

Az önkormányzati rendelet értelmében a parkolási területek várakozási övezetekre vannak felbontva. A korlátozott várakozási övezeteken belül csak a KRESZ táblán feltüntetett időtartamig szabad parkolni és utána el kell hagyni az övezetet.

Amennyiben hosszabb időt kíván eltölteni övezeten belül, lehetősége van egyéb parkolási szolgáltatás igénybevételére (P+R parkoló, parkolóház).

Az ellenőrök miért nem kezelik a problémákat?

Az ellenőr feladata a várakozási díj megfizetésének és az engedélyek érvényességének ellenőrzése, illetve a pótdíjak kiszabása. Kérdés, panasz és észrevétel esetén, ügyfélszolgálatunkon munkatársaink készséggel állnak rendelkezésükre.

A gépkocsit nem én használtam. Mégis nekem kell a pótdíjat fizetni, miért?

A 2008. május 1-től érvényes törvény szerint ebben az esetben az objektív felelősség elvét kell alkalmaznunk, amely szerint a gépjármű tulajdonosa/üzembentartója a felelős a parkolási eseményért. A gépjármű üzembentartója csak akkor mentesül a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a járművet tőle ellopták.

Az események idején a gépkocsi már nem is volt az enyém. Mit tegyek?

Mielőbb juttassa el ügyfélszolgálatunkhoz az eladást bizonyító (Önkormányzat által igazolt) adás-vételi szerződés másolatát, és ezzel a felelősség már az új tulajdonost terheli.

⚠️

VÁLTOZÁS!

Tisztelt Ügyfeleink!

A Fővárosi Közgyűlés rendeletmódosítása értelmében a VII. kerületben az alábbi napokon:

📅 2025. dec. 29. (hétfő) 📅 2025. dec. 30. (kedd) 📅 2025. dec. 31. (szerda)
A közterületi parkolás
DÍJKÖTELES!

A pótdíjazás elkerülése érdekében kérjük, gondoskodjanak a díjfizetésről!